jump to navigation

Mîndrie pentru ai mei August 18, 2009

Posted by ingerdemon in Ce citesc îngerii?.
trackback

Azi mă simt mîndră. M-o apucat o nostalgie inexplicabilă de vreo 2 săptămîni în coace şi tot caut remediu să scap de ea. Nu sunt mîndră că mi-o trecut nostalgia, sunt mîndră că în căutarea leacului pentru ea, am găsit o pămînteancă de-a mea – Diana Iepure – care scrie nişte poezii superbe despre locurile copilăriei mele. Mai mult, doamna are şi blog pe care am să-l includ cu plăcere în blogroll. Iar în primăvara 2009 a publicat ultima sa carte numită Liliuţa, cu o copertă tare creativă.

Se trage din Cosăuţi, satul unde s-a născut mama mea, şi unde eu cu drag mi-am petrecut multe vacanţe. Mai mult, din informaţia pe care am găsit-o pe net despre ea am tras concluzia că e fiica profesoarei de bilogie (Elena Iepure) care mi-a predat şi pentru care am o stimă deosebită. Public mai jos o poezie de-a Dianei Iepure (sper să nu se supere) care mi-a uns sufletul azi. Este despre o insuliţă care se află pe Nistru între Cosăuţi şi Iampol, un orăşel mic din Ukraina.

ostrovul cu jucării

de Diana Iepure
nu era bine să mergi pe ostrov cu băieţii
şi nu înţelegeam de ce
păreau atât de firavi şi inofensivi
când tremurau clănţănind din dinţi
cu mâinile încrucişate pe umeri
şi chiloţii negri kolhoznici
li se lipeau cam aiurea de corp
ei vroiau să ne ducă
peste nistru
acolo viaţa era frumoasă
cocoşei de zahăr
pirojoace cu magiun de numai trei kopeici
îngheţată sifon carusel cinema
noaptea
oraşul îşi aprindea luminile
iar de pe mal
ostrovul părea
un ochi de vrăjitoare
verde şi lunguieţ ca o elipsă
ascundea mijind în depărtare
lucruri ciudate
taine şi mormoloci

margareta îmi zicea că
apa aduce pe ostrov jucării
eu o credeam
şi îmi închipuiam cum stau acolo
claie peste grămadă
păpuşi despletite cu alge în păr
ursuleţi de plastic
crăticioare tigăi şi furculiţe de aluminiu
maşinuţe de spălat şi tot felul de prostioare
văzute de mine la magazinul diteacii svit
din iampol

mai scrie şi despre bărbaţi hă hă hă
îmi sugerează tânărul meu prieten
hose
aici intervine discuţia noastră despre
teoria lui lacan
refulări alte chestii legate de subconştient
şi totuşi

despre bărbaţi nu pot spune decât

de multe ori se refugiau pe ostrov
cu fete tinere şi nu tocmai cuminţi
şi aşa s-a umplut de ruşine ostrovul ăla

Comentarii»

1. diana - Februarie 21, 2010

mersi pentru cuvinte frumoase şi pentru reclamă:)


Lasă un răspuns

