jump to navigation

Dedicaţie sarmalelor de dimineaţă Ianuarie 16, 2010

Posted by ingerdemon in Bila Neagra.
Tags: , ,
trackback

Mda, sîmbătă… zi de muncă. După ce ne-am odihnit 10 zile în vacanţa asta de iarnă, sîmbăta să munceşti e cam greu… Eu şi aşa sunt adormită dimineaţa, şi abia pe la 10 intru în ritmul normal de muncă. Dar azi de dimineaţă m-am trezit la 5. Ştiţi de la ce? De la mirosul de sarmale care o intrat prin despărţitura de la uşa bucătăriei în hol, apoi la mine în odaie.
M-am trezit şi eram ca şobolanul din desenul animat „Chip ‘n Dale Rescue Rangers”, caruia i se învârteau ochii în cap de la mirosul de caşcaval şi tot striga „Sîrrrr”!
Am dat buzna în bucătărie şi îmi sclipeau ochii ca la un copil şi mă vedeam deja cu farfuria de sarmale în faţă. Eram gata să le înfulec pe toate până se trezesc ceilalţi din casă. Mi-am aşezat frumos pe masă tacâmurile şi, în timp ce turnam smântâna pentru a unge bunătatea de sarmale împletite în frunze de varză murată, mă gândeam că nu schimb sarmalele astea nici pe 10 kilograme de brânză cu mucegai, nici pentru 100 de midii şi stridii şi multe alte delicii exotice.
Anul trecut, pe când activam într-o companie vinicolă, m-am trezit de multe ori în discuţia cu bucătarii şef de pe la restaurantele de fiţe din Chişinău că ne reproşau că moldovenii nu au educaţia unui gust rafinat în ale bucatelor. Mă uitam şi eu la ei şi zâmbeam galeş, că altceva să le reproşez nu prea aveam. Eu nu am făcut şcoală de bucătar, dar bucatele noastre tradiţionale îmi plac enorm. În dimineaţa asta, însă, m-am convins că mai bune ca sarmalele noastre nu este nici o mâncare în lumea asta. Şi dacă se mai găseşte vreodată vreun mare bucătar să-mi zică că nu sunt gurmand rafinat, să ştiţi că îi pun oala cu sarmale în cap cu prima ocazie.
(Şi acum mi se face gura apă la gîndul că acasă mă aşteaptă o farfurie cu sarmale… 😀 )

Comentarii»

1. neagaoleg - Ianuarie 16, 2010

La sarmale se recomanda si un vin roșu, bun moldovenesc, dupa opinia mea pentru ca sa incapa mai multe )) acolo in stomacel

ingerdemon - Ianuarie 16, 2010

Se recomandă, dar nu spune nimeni că e obligatoriu 🙂

2. neagaoleg - Ianuarie 16, 2010

eu cred ca pentru oameni sanatoși si frumoși, chiar ar fi bine sa fie obligatoriu =)

3. Artur - Ianuarie 18, 2010

orezul rupe. noi il punem impreuna cu carne in sarmale, japonezii il pun impreuna cu peste in sushi 😛


Lasă un răspuns

