jump to navigation

Franţuzoaicele, facebook şi imaginea mea de… Iunie 17, 2010

Posted by ingerdemon in De-ale carnavalului.
Tags: , ,
trackback

Ştiţi ce înseamnă „liberul arbitru”? Am auzit de multe ori această sintagmă, şi parcă mi se părea că înţeleg ce înseamnă şi parcă totuşi nu până la urmă înţelegeam. Săptămâna aceasta am hotărât să întreb de atotştiutorul Google cu ce se mănâncă acest „liber arbitru”. Explicaţiile mi-au fost pe plac, mai ales că simţeam nevoia unui sprijin pentru a-mi răspunde la întrebarea: Oare e adevărat că femeile noastre plecate la muncă în Europa sunt privite cu ochi răi de femeile din acele ţări super dezvoltate şi super inteligente şi pline de aristocraţie?

ÎNCEPUTUL. Răspunsul la întrebarea mea, dar şi întrebarea propriu-zisă a apărut în urma unui mesaj primit pe Facebook. (Mda… reţelele sociale îmi dovedesc a câta oară că trebuie studiate mai atent, căci nu cunoaştem chiar bine efectele şi influenţele asupra indivizilor umani.) Mesajul pe care l-am primit spunea că sunt o urâţenie şi că nu am făcut mare performanţă pozând în rochie de mireasă. Deci, orgoliul meu feminin a fost nu atins, dar aproape i s-a dat foc. Ce are o persoană necunoscută, care mă vede pentru prima dată în viaţă să-mi spună că-s urâtă? Încerc să nu dramatizez situaţia, beau un ceai şi mă apuc să-i scriu răspuns. După încă câteva vorbe de duh din partea franţuzoaicei, care mi-a amintit că fac parte din partea aceea a Europei, unde-s femei uşoare, fără scrupule şi mereu în căutare de bărbaţi cu bani. M-am pomenit fără ca să vreau personaj din filmul „Oaspeţii tatălui meu”.

ŞOCUL. Nu îmi venea a crede că pot fi învinuită că-s o depravată doar pentru că sunt din moldoveancă şi mă trag din Europa de est. Dacă aveam până acum dubii la felul în care se uită la noi străinii, acum nu mai am. Îmi găsisem singură răspuns la întrebarea de mai sus. Mă gândeam că orice n-am face suntem fetele care vin să le fure banii, joburile şi bărbaţii.

Fire romantică ce sunt, continui discuţia cu sărmana franţuzoaică şi îi explic că nu am nevoie de Franţa ei, de bărbatul ei, de banii nemunciţi. La care ea îmi scrie – o femeie, rusoaică, cu numele Tatiana ia suflat bărbatul de sub nas. Ea a rămas cu după 15 ani de căsnicie cu 2 copii şi singură.

M-a înduioşat tipa şi i-am răspuns că îmi pare rău pentru ce i s-a întâmplat şi la îndemnul unui prieten (nu-i dau numele ca să nu i se urce la cap), îi scriu că rusoaica în curând se va plictisi de bărbatul ei, şi el va fi nevoit sau să revină la ea, sau s-o îndure mai departe în timp cea ea se distrează cu alţi bărbaţi.

FINALUL. Finalul a încununat opera: franţuzoaica mea şi-a cerut iertare, şi mi-a zis că chiar deja îi par o persoană drăguţă. Mai mult, azi de dimineaţă am văzut un mesaj de la ea în care mă ruga să nu fiu supărată şi că mă invită să fim amice. 😀

În acea seară alegam prin casă şi mă bucuram că am reuşit s-o conving pe sărmana femeie că nu toate femeile din Moldova sunt uşuratice.

Şi acum revin la „liberul arbitru”. Fiecare din noi decide cum îl vor vedea oamenii din jur: un neghiob sau un om inteligent. Este în puterea noastră să schimbăm percepţia celor din jur. Unicul lucru care este necesar pentru aceasta este să avem mai multă toleranţă şi mai mult timp pentru ai asculta şi auzi pe cei din jur.

P.S. Comunicarea, dragii mei, opreşte războaie şi înduioşează inimi.
Fotografia e cea care a făcut să-mi scrie franţizoaica şi să-mi spună că-s urîtă 😉

UPDATE: Am uitat să dau un link util pentru cei care, la fel ca mine, parcă înţeleg, dar parcă nu ce-i „liberul arbitru” 😉

Comentarii»

1. marina - Iunie 17, 2010

… imi face mare placere sa citesc ce si cum scrii. Iti urez multa bafta si sa fii o fericita doar pt ca ai ‘cu ce’. ‘Cu ce’ – ul acesta se afla in capul tau si in sufletul tau.

ingerdemon - Iunie 17, 2010

Marina, mulţumesc 🙂 Fac şi eu ce pot 😉

2. Diana - Iunie 23, 2010

ai dreptate, comunicarea rezolvă multe probleme. mai ales dacă ai şi cu cine comunica.

de femei ce să zic, poate că doamnei cu pricina i-ar fi suflat soţul şi o franţuzoaică, dacă ăla tot era pe ducă…auzi tu, sărmanul soţ sedus. rusoaica vinovată etc., etc., etc. ştii vorba aia de la ţară „i-o făcut vrăji”. cel mai bine era să îi facă ea vrăjile alea.:)) dar, pe de altă parte, dacă era un kkcios, ori cu vrăji, ori fără, tot p lua hăisa.

aşa, omeneşte, o îneleg, sunt multe femei care cred că, în asftel de cazuri, vina o poartă doar vrăjmaşele de femei. nu e chiar aşa.:D

ingerdemon - Iunie 25, 2010

În articol n-a încăput întreaga „terapie de şoc” pe care i-am făcut-o franţuzoaicei 😀

3. igaryoc - Noiembrie 3, 2010

arati bine


Lasă un răspuns

